Pielgrzymka do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach.

W dniach 10-11 października 2015r. została zorganizowana w naszej Parafii pielgrzymka do Sanktuarium Bożego

Miłosierdzia w Łagiewnikach. Przy okazji także zwiedziliśmy krótko Kraków.

Kierownikiem pielgrzymki był nasz proboszcz, ks. Arkadiusz, a udział w niej wzięło 20 osób.

Wyjechaliśmy 10 października o 5-tej rano i już o 11- tej mogliśmy uczestniczyć we Mszy Św. odprawionej w

łagiewnickiej Bazylice. Bazylika konsekrowana przez Jana Pawła II, jest miejscem zawierzenia świata Bożemu

Miłosierdziu. Mimo całkowicie nowoczesnej bryły architektonicznej i oszczędnego w formie ołtarza, wnętrze

Świątyni sprzyja modlitwie i nie przytłacza wielką przestrzenią.

Po Mszy Św. zwiedziliśmy zarówno stare zabudowania Zgromadzenia SS Miłosierdzia jak i współczesne budowle.

W starych murach jest kaplica, gdzie pochowano Św. Siostrę Faustynę i udostępniono Jej relikwię do adoracji. W

innym budynku mogliśmy obejrzeć celę, w której mieszkała Św. Siostra Faustyna w ostatnich latach życia.

W wybudowanej współcześnie części Sanktuarium na uwagę zasługuje wysoka wieża (77 m) stojąca tuż obok

Bazyliki. Można tam wjechać windą na taras widokowy (na poziomie 41,6 m) i podziwiać Kraków. Zaś w dolnej

części Bazyliki w jednej z Kaplic wysłuchaliśmy krótkiej prelekcji o Św. Siostrze Faustynie i Miłosierdziu Bożym.

Potem pojechaliśmy do obiektów Domu Zgromadzenia OO Salezjanów w Krakowie, gdzie mieliśmy

zagwarantowane posiłki i nocleg.

Po obiedzie zwiedziliśmy krótko Kraków z panią przewodniczką. Wędrowaliśmy od Podzamcza, poprzez dziedziniec

wawelski po Kaplicę Zygmuntowską – koronacyjną Królów Polski. Zwiedzanie skończyliśmy na ul. Grodzkiej, a

następnie wróciliśmy na kolację i nocleg.

W niedzielę, 11 października, po Mszy Św. i śniadaniu obejrzeliśmy Centrum Myśli JP II w Łagiewnikach. Jest to

kompleks nowych budynków, a wśród nich najbardziej podziwiane wnętrze kościoła górnego Sanktuarium. Ozdobą

jego są piękne mozaiki, których twórcą jest O. Marko Ivan Rupnik – jezuita, zakonnik, ksiądz pochodzący ze

Słowenii.

Po zwiedzeniu Sanktuarium Św. Jana Pawła II podjechaliśmy na rynek krakowski, gdzie mieliśmy trochę czasu na

indywidualne spacery/zakupy itp. Obejrzeliśmy też (z daleka) ołtarz główny w Kościele Mariackim.

Następnie busem udaliśmy się w drogę powrotną. W planie było jeszcze zwiedzenie klasztoru OO Benedyktynów w

Tyńcu. Klasztor jest usytuowany przepięknie, na wzgórzu przy zakolu Wisły. Piękne widoki można podziwiać z

podwórca klasztornego. Odbudowane mury ukazują urok prawie tysiącletniego opactwa. Z tablic informacyjnych

dowiedzieliśmy się o burzliwej historii opactwa – od roku 1044 do dnia dzisiejszego. W kościele podziwialiśmy

starannie odrestaurowane wnętrze z amboną w kształcie łodzi. Chętni mogli kupić w przyklasztornym sklepiku

produkty wytwarzane na miejscu – często według starych klasztornych receptur.

Po zwiedzeniu Tyńca ruszyliśmy do Głoskowa, dokąd przyjechaliśmy ok. godz. 19-tej.