Kolonie letnie “Z uśmiechem Ci do twarzy”

W dniach od 19 lipca do 1 sierpnia br. nasze Oratorium im. Bł. Piątki Poznańskiej zorganizowało kolonie letnie nad Morzem dla 39 dzieci z naszej Parafii i Gminy Piaseczno. Wyjechaliśmy bardzo wczesnym rankiem. Dzięki naszemu kierowcy Panu Bogdanowi podróż minęła bardzo bezpiecznie i miło. Do Smołdzińskiego Lasu, gdzie mieścił się nasz Ośrodek wypoczynkowo-kolonijny „Daja” dojechaliśmy ok godz. 13.00. Tam czekał na nas pyszny obiad. Kolejne dni mijały nam na plażowaniu, kąpielach w Morzu pod okiem ratowników, grach, zabawach oraz licznych wycieczkach. Pierwszą wielką atrakcją był rejs po Morzu Pirackim statkiem „Dragon”. Dzieci odwiedziły również Muzeum przyrodnicze Słowińskiego Parku Narodowego w Smołdzinie, byliśmy w Fokarium, wchodziliśmy na wzgórze Rowokół o wysokości 115 m. W skansenie w Klukach poznaliśmy życie dawnych mieszkańców tych terenów oraz wchodziliśmy na wieżę widokową, skąd rozciągał się przepiękny widok na Jezioro Łebsko. Wielką frajdą była dla dzieci zabawa w Labiryncie oraz w Magicznym ogrodzie gier w Łebie. Na terenie Ośrodka dzieci korzystały z siłowni, sprzętu sportowego, boisk, placu zabaw, bilarda. Miały również zorganizowane ogniska z pieczeniem kiełbasek, dyskoteki i karaoke. Dzieci były podzielone na trzy grupy i wraz ze swoimi wychowawcami miały za zadanie wymyśleć nazwę, okrzyk i narysować plakat. Grupa P. Ani nazywała się „Morskie Lamy”, P. Renaty „Kraken” a P. Roberta nazywała się „Piraci wariaci”. Mieliśmy także możliwość w dwie niedziele uczestniczyć we Mszy św. w miejscowym kościele. W przedostatni dzień kolonii dzieci brały udział w uroczystym chrzcie kolonijnym, gdzie każdy musiał przejść poszczególne zadania. Przywitał ich Pan Robert, który wcielił się za boga mórz Posejdona. Wszystkie dzieci wraz wychowawcami przygotowały miłą niespodziankę podczas chrztu dla ks. Bartka, oblewając Go wodą i posypując mąką. Wieczorem dzieci na zakończenie otrzymały pamiątkowe dyplomy i słodycze.

Wyjazd bardzo się wszystkim podobał. Każdy był zadowolony z różnych atrakcji. Dzięki dwóm tygodniom na kolonii mogliśmy zacieśnić więzy z między sobą. Myślę, że w naszej pamięci pozostaną miłe wspomnienia, które skłonią nas do ponownego wyjazdu za rok!

Pragniemy serdecznie podziękować Urzędowi Miasta i Gminy Piaseczno który dofinansował kolonie i przyczynił się udanego wypoczynku.

Zdjęcia z kolonii możecie obejrzeć tutaj: